Over ons

Uniek aan het Erasmus Honours Programme is de mogelijkheid tot het voeren van een open discussie met getalenteerde medestudenten en vooraanstaande gastsprekers en hoogleraren, waarbij alle deelnemers geïnspireerd worden om over de grenzen van hun vakgebied te kijken. Geheel in deze traditie organiseert de HonEURs Alumni Vereniging bijeenkomsten voor oud deelnemers zodat zij ook na hun deelname geïnspireerd blijven om dit te doen.

In 2009 vierde het Honours Programme van de Erasmus Universiteit Rotterdam haar eerste lustrum. Ter ere van deze gebeurtenis, is de HonEURs Alumni Vereniging opgericht. De vereniging richt zich exclusief op het organiseren van activiteiten voor alumni van het Honours Programme van de Erasmus Universiteit.

Over het Erasmus Honours Programme

Jaarlijks krijgen de beste tien procent van de eerstejaars bachelor studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam een uitnodiging om zich aan te melden voor het Erasmus Honours Programme. Uit alle aanmeldingen worden uiteindelijk 25 studenten geselecteerd die aan het programma deel mogen nemen.

Het Erasmus Honours Programme is een interdisciplinair programma waarbij interessante gastsprekers en vooraanstaande hoogleraren, afkomstig uit alle faculteiten van de universiteit, de deelnemers uitdagen over de grenzen van vakgebieden heen te kijken. Naast de wekelijkse colleges worden er excursies georganiseerd naar bijvoorbeeld het Erasmus MC en de Hoge Raad.

Voor meer informatie over het Erasmus Honours Programme verwijzen wij u graag door naar de website van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Missie HonEURS Alumni Vereniging

De doelstelling van de HonEURs Alumni Vereniging is het blijvend vergroten van de kennis en het netwerk van Erasmus Honours Programme alumni.

Kennis is in de huidige maatschappij een kostbaar en gekoesterd goed. Honours alumni zijn stuk voor stuk zeer getalenteerde jonge mensen die bovendien erg leergierig zijn. Hun deelname aan het Honours Programme is hiervan een bevestiging. Omdat het Honours Programme zelf slechts een kalenderjaar beslaat, wil de HonEURs Alumni Vereniging het honours-gevoel blijven koesteren door het organiseren van inhoudelijke bijeenkomsten.

Een ander aspect van het Honours Programme zijn de netwerkmogelijkheden die het programma biedt. Omdat alleen de meest getalenteerde studenten worden geselecteerd, biedt het een uitgelezen mogelijkheid om waardevolle contacten op te doen. Na afronding van het programma wordt het echter lastiger deze contacten te onderhouden. Bovendien bleven de contacten tot nu toe beperkt tot de eigen jaargroep. Door middel van de bijeenkomsten tracht de HonEURs Alumni Vereniging alumni (uit verschillende jaren) met elkaar in contact te brengen.

Erasmus Universiteut Rotterdam
Erasmus Trustfonds
HonEURs Alumni Vereniging
Erasmus Universiteit Rotterdam | Burgemeester Oudlaan 50 | 3062 PA Rotterdam